Վայր՝ ArtաՍահման արվեստանոց
Ժամանակհատված՝ հունիս 6,7, 10, 11
Ժամ` 11:00 – 13:00
Աշխատարանը կվարի՝ «MENK» project-ի արվեստագետ՝ Ալին Դերդերյանը
Հասցե՝ Րաֆֆի 69/1
Մասնակիցներ՝ Միջին դպրոցի տարատարիք սովորողներ
Համագործակցություն՝ Կինետոգրաֆների խումբ՝ Մերի Գարեգինյան
Ավելի մանրամասն նախագծում՝ <<Խորեոգրաֆիայի աշխատարան Ալին Դերդերյանի հետ>> `
Մանրամասների համար օգտվել եմ՝ Գեղարվեստի դպրոցի կայքէջից
ԽՈՐԵՈԳՐԱՖԻԱՅԻ ԱՇԽԱՏԱՐԱՆ. 1996-ին ամերիկահայ գրող, բանաստեղծ և թարգմանիչ Դիանա Տեր-Հովհաննիսյանը (Diana Der-Hovanessian) հրատարակել է իր տասնհինգերորդ բանաստեղծական ժողովածուն՝ «Circle dancers», որտեղ նա հարգանքի տուրք է մատուցում ԱՄՆ-ին, որտեղ ապրում է, և Հայաստանին, հողին որից նա ժառանգել է տրավմատիկ հիշողությունները, մշակութային մեծ գեղեցկությունը և այն ամենը, ինչ նրան դարձնում է սփյուռքահայ նկարչուհի:
Միավորելով պատմությունը, գեղարվեստական գրականությունը և ինքնակենսագրությունը, «Circle dancers»-ը առաջարկում է ընթերցանության բազմաթիվ ցանցեր, որոնք անդադար ճանապարհորդում են հեքիաթների և Հայաստանի նախնյաց լեգենդների միջև, պատմական բռնությունների և ներկայի միջև։ Այն կարող է դիտվել որպես բանաստեղծական գրության կյանքին մոտ հայելային պատկեր, և խորեոգրաֆիա, պարերի և կենդանի մարմինների։ Տեր-Հովհաննիսյանը չի դադարում մեջբերել Ջոն Քեյջի պատահականության պրակտիկան երաժշտության և պարի մեջ, որն էլ նրա ստեղծագործականն մեթոդոլոգիայի և իմպրովիզացիայի հիմքում է։
Մեր վիդեո նախագծի անվան հիմքում գիրքն է։ «Circle dancers»-ը (I և II) դիպտիխային վիդեոինստալացիա է, որն ուսումնասիրում է սիրո, բնության, մարմնի և գրի սերտ կապը: 2024 թվականի հունիսին նախատեսված այցի ընթացքում Հայաստանի մայրաքաղաք՝ Երևանի «Մխիթար Սեբաստացի»կրթահամալիրի սաները կմասնակցեն ժամանակակից և դասական պարերի խորեոգրաֆիկ սեմինարների և տեխնիկայի դասընթացների (կախված տարիքից):
Երկշաբաթյա նախագծին մասնակցող սովորողներին կառաջարկվի գրավոր պատասխանել հետևեյալ հարցերին․
1-ին հարց․ «Ինչպե՞ս կնկարագրես քո մոլորակը» (կրտսեր տարիքի սովորողների համար) և 2-րդ հարց. «Ինչպե՞ս ես տեսնում մեր մոլորակի ապագան»: (10 տարեկան և բարձր տարիքի սովորողների համար)
Խորեոգրաֆիկ աշխատարանի և պարի դասընթացների ժամանակ կուսումնասիրվեն այս հարցերն ու դրանց պատասխանները մարմնի միջոցով 3 փուլով։ Պարուսույցը 15 րոպեանոց մարմնի տաքացման ընթացքում ներկայացնում է սովորողներին բալետի և/կամ ժամանակակից պարի տեխնիկան։
1. Առաջին փուլի նպատակը ստեղծագործական առաջադրանքների մշակումն է, ինչի հիմքում տարբեր խմբերի կողմից տրված պատասխանների ներկայացումն է սեմինարի սկզբում: Ընդունելով 1960-ականների վերջի բալետմայստեր Աննա Հալփրինի (Anna Halprin) և նրա ամուսնու՝ լանդշաֆտային նկարիչ Լոուրենս Հալփրինի (Lawrence Halprin) կողմից օգտագործվող RSVP ցիկլերի ստեղծագործական սկզբունքը կառաջարկվեն ներառական և համատեղ պարային նախագծեր։ Այս առաջադրանքները հնարավորություն կտան մասնակիցներին սահմանել ուղիներ բնության և տիեզերքի հետ շփվելու, ինչպես նաև նրանց խաղային ձևով ծանոթացնելու համար պարային իմպրովիզացիայի մեթոդներին (օրինակ՝ աշխատանք գլանաձև, շրջանի մեջ, հյուսվածքների և օրգանական հնչյունների հետ):
2. Երկրորդ փուլը կներառի փոքր ենթախմբեր, որոնք ինտեգրելու են իրենց փորձին ընտանեկան միջավայրում կամ դասարանում սովորած հայկական ավանդական պարեր և/կամ երգեր, դրանք փոխանցելով մյուս խմբերին և պարուսույցին, որպեսզի նրանք կարողանան հիշել դրանք և կրկնել տարբեր տեղեր: Աննա Հալփրինը, ինչպես մյուս պարուսույցներն ու պոստմոդեռն արտիստները, վաղուց կիրառում են շրջանաձև պարի սկզբունքները որպես բնության տոնակատարության սուրբ ձև (օրինակ՝ Circle the Earth 1986 թ., որը դարձավ միջազգային պար՝ հանուն խաղաղության 1990-ականներին):
3. Երրորդ փուլը կկենտրոնանա տեսանկարահանման/ֆիլմի վրա: Կարձանագրվի Սեբաստացիների մասնակցությունը պոետիկ ձևով․ վավերագրական ֆիլմի և վիդեո պարի շեմին։
ԳԵՂԱՐՎԵՍՏԱԿԱՆ ՆԱԽԱԳԻԾ․ Circling Dancers II-ը ձիասպորտի պարային տեսահոլովակ է՝ ոգեշնչված Տեր-Հովհաննեսյանի բանաստեղծությունից, որտեղ պարուհին ու ձին շարժվում են միասին, ճամփորդում են միասին։ Ձիասպորտի արվեստը ժամանակ և խստություն է պահանջում՝ կենդանու հետ կապ հաստատելու համար, հարաբերությունները կատարելագործելու համար և հասնելու այն ազատությանը, որը զգացել և համաձայնել են երկու կողմերը:
Շատ հեծյալների համար դա նաև փրկության և մեծ մարդասիրության պահ է, որին արժանանում են համբերության և ֆիզիկական ջանքերի միջոցով: Ճիշտ այնպես, ինչպես պարային դուետում, որտեղ պարընկերոջ քաշը, էներգիան և ուշադրությունը սահուն շարժումների ամենակարևոր պարամետրերն են, հատկապես իմպրովիզացիայի ժամանակ։
Այս կերպ տեսահոլովակը կվերափոխի ժամանակակից մենապարը կատարած և նկարահանված «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրի տարբեր վայրերում, հայտնի նաև իր հիպոթերապիայի գործունեությամբ: Արենայում, որտեղ ձին ազատորեն շարժվում է պարողի շուրջը, ազատ գյուղամերձ միջավայրում, կենդանու մեջքին և գետնին:
ՓԱՌԱՏՈՆԻ ԸՆԹԱՑՔՈՒՄ ՄԵՆԱՊԱՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՀՆԱՐԱՎՈՐՈՒԹՅՈՒՆ.
RENDRE LARMES, “Surrender” (Հանձնվել), մոտ․ 14 րոպե, մենապար
Rendre larmes-ը մենապար է բոլոր հանդիսատեսի համար, որը գրվել է 2023 թվականին՝ Փարիզի Օրսե թանգարանում 2022 թվականի աշնանը Էդվարդ Մունկի ցուցահանդեսի (Էդվարդ Մունկ․ Կյանքի, սիրո և մահվան բանաստեղշություն) այցելությունից հետո։ 1892-ից 1903 թվականներին նորվեգացի նկարիչը օգտագործել է մազերի փոխաբերությունը սիրո կապը կամ խզումը ներկայացնելու համար: Մազերի թեման՝ ինչպես թելն է, պարանը, ալիքները, կարելի է տեսնել վամպիրիկ, հիպնեցող, վտանգավոր կամ ֆանտազմագորիկ կանանց կերպարներում: Նույն թեման ուսումնասիրելով խորեոգրաֆիայի միջոցով՝ շփվելով համապատասխան բեմագրության հետ, մի շարք հեռանկարներ է բացվում ֆիզիկական հետազոտության համար՝ տարածականություն, նյութականություն, շարժման որակ, քաշ, հյուսվածք, մոտիվ և այլն:
Մազերը կրկնվող մոտիվ են կանացի պատկերագրության մեջ, ինրպես տեսողական արվեստներում, այնպես էլ հայոց պապենական ավանդույթներում։ Այս անհատական նախագիծը նպատակ ունի շարունակել փորձարկել հայ կանանց մարմնականության գաղափարը, որն արդեն ներգրավված է Ալին Դերդերյանի դոկտորական դիսերտացիայի մեջ, և միևնույն ժամանակ ազատվել դրանից համընդհանուր թեմայի միջոցով՝ սիրային հարաբերությունների մարդու, տեղի, գեղարվեստական միջավայրի հետ, ինչպես նաև մարմնի վիճակի, որով այն ուղղորդվում է։
Աշխատանքի մասին լրացուցիչ տեղեկություններ.
Կայք՝ http://www.consensusalinederderian.com
@aline_for_consensus
Էլ․ հասցե՝ consensuscie@gmail.com
Մասնակիցներ՝
- Սոնա Մանուկյան 6.11
- Աֆինա Մկրտիչյան 6.11
- Գայանե Մխոյան 6.11
- Սինտի Շեյթանյան 6.11
- Ռաֆայել Գասպարյան 6.7
- Կառլեն Հովհաննիսյան 6.7
- Քրիստինե Մինասյան 7.5
- Արփի Փարադյան 6.2
- Գայանե Ալոյան 7. 7
- Մարի Ավդալյան 6. 4
- Ադրիանա Յայլոյան 8.5
- Լիլիթ Շարոյան 6.4
- Էմմա Ապրեսովա 5.1
- Լիանա Մելիքյան 5.1
- Սյուզի Սարգսյան 6.8
Pingback: Հունիս ամսի նախագծեր — Արմենուհի Սոկրատունի